Cookie instellingen
sc Heerenveen maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
Macron en sc Heerenveen hebben donderdag het uitshirt voor het seizoen 2022/2023 gepresenteerd. Het eerste elftal, de vrouwenploeg, alle jeugdteams en de e-sporters spelen hun wedstrijden in dit volledig duurzaam geproduceerde tenue. Vanaf vrijdagmiddag is het shirt โ net als het thuistenue โ via pre-order te bestellen.
Met ingang van het seizoen 2022/2023 is Macron de nieuwe officiรซle kledingpartner van sc Heerenveen. De komende vijf seizoenen โ tot en met het seizoen 2026/2027 โ kleedt het Italiaanse sportkledingmerk de teams van de Friese eredivisionist. En met het nieuwe thuisshirt gaven de Italianen maandag meteen hun visitekaartje af.
Het shirt is qua materiaal licht, zacht en gemaakt van volledig gerecycled polyester. De draad verliest tijdens de behandeling zijn oorspronkelijke eigenschappen niet en kan daarom herhaaldelijk worden hergebruikt. Duurzaamheid is voor beide partijen een belangrijk thema.
Vikingschip
Inspiratie voor het uitshirt haalde sc Heerenveen uit een omarmd thema en een sfeeractie van de supporters. Het zwarte shirt met rode accenten herbergt op de voorkant het vikingschip, dat te zien was op een spandoek van supportersvereniging Nieuw Noord in het seizoen 2005/2006. Voor de Friese touch zorgt de strofe 'It Fryske lรขn fol eare en rom', aan de binnen- en onderkant van het shirt.
De sponsoren die op het uitshirt prijken zijn dezelfde partners die in het vorige seizoen op beide tenues stonden. Op de voorkant staat hoofdsponsor Ausnutria, achterop Effektief en MASCOTยฎ WORKWEAR en op de linkermouw TOTO (alle drie businesspartners).