Cookie instellingen
sc Heerenveen maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
sc Heerenveen mag drie nieuwe sponsoren begroeten bij de OSSH. De partijen hebben tegelijkertijd besloten om zich aan te sluiten bij de voetbalclub en tekenden gezamenlijk hun contract in de perszaal.
sc Heerenveen mag Piersma Vloeren verwelkomen als nieuwe sponsor. De partijen zijn geen onbekenden van elkaar: al jarenlang lopen sommige supporters in het Abe Lenstra stadion over de vloeren die door het Jouster bedrijf zijn neergelegd. Dat ze nu een sponsorcontract hebben, ligt voor een deel aan hun zoon Jard, vertelt eigenaar Hotse Piersma. "Hij is fan van het eerste uur en ging als driejarig mannetje al mee naar het stadion."
In het stadion is het bedrijf dus al meerdere keren aan het werk geweest. In 2005 werd een gietvloer op de zuidtribune gelegd. "Daar is toen gekozen voor een vloer met een lijnenspel, wat refereerde aan het voetbalveld", blikt Piersma terug. "In 2006 hebben we de noordtribune aangepakt. Twee dagen voor de bouwvakvakantie kregen we te horen dat het de wens was om een groot logo van sc Heerenveen van zes bij zes meter te maken. Dat was een enorme uitdaging. Alle bedrijven die materiaal maakten, gingen dicht. Het was een uitdaging die we vol goede moed aangegaan zijn en in één week is het gelukt. Het is nog steeds het grootste logo dat we ooit gemaakt hebben."
Het bedrijf hoopt niet alleen te genieten van leuke wedstrijden, maar ook van de OSSH. "Het zou fijn zijn als we de contacten die we hebben, kunnen verbeteren en uitbouwen met andere bedrijven. Wat mij opvalt is dat wij zoveel mooie en bijzondere bedrijven in de regio hebben."
ASP Noard is de nieuwe sponsor van sc Heerenveen. "Mijn vader heeft altijd een seizoenkaart gehad en uiteraard gingen wij vroeger ook wel eens mee. Mijn kinderen komen nu ook op een leeftijd dat ze graag eens naar een wedstrijd toe zouden willen", vertelt Sjoerd Koopmans van het Sneker bedrijf, dat gespecialiseerd is in melktechniek.
ASP Noard heeft met meerdere ondernemers uit de regio contact gehad over het sponsorschap bij de Friese club. "Een club uit de omgeving ondersteunen én een aantal gezellige uitjes per jaar, sprak ons wel aan. Met een aantal bedrijven hebben we gesproken over een box, maar we zitten toch allemaal liever tussen de mensen op de tribune", aldus Koopmans, die vooral vermaakt wil worden in het Abe Lenstra stadion.
"Ik hoop op veel plezier in het stadion. Met klanten, medewerkers of andere mensen die we uitnodigen. Hopelijk kunnen de spelers en de club daar tijdens de wedstrijden voor zorgen!"
Stuiver Draai- en Freeswerk BV heeft zich als sponsor verbonden aan sc Heerenveen. Doeke Holtrop, directeur van het Lemster bedrijf, is blij dat hij aan de club verbonden is. "Na meer dan dertig jaar een seizoenkaart te hebben gehad, hebben wij nu de stap gemaakt naar de OSSH."
"Wij hopen hiermee een bijdrage voor de club te kunnen realiseren en daarnaast ons bedrijf nog verder op de kaart te zetten", vervolgt Holtrop, die sc Heerenveen de helpende hand wil reiken als het een keer nodig is. "Mocht sc Heerenveen op gebied van draai en freeswerk, van bijvoorbeeld kunststoffen of metalen, een uitdaging hebben, dan helpen wij graag. Ons slogan is niet voor niets: Wij Draaien er niet om heen en Frezen het ergste."